Mit fejez ki Pál apostol Róm 1:18-20 verseiben?
Micsoda erő rejlik e néhány mondatban! Isten eleget kijelentett a létéről és valóságáról „az ő alkotásaiból”, vagyis a teremtett világ által, „úgy, hogy ők [az emberek] menthetetlenek” a hitetlenségük miatt. Pál tehát elmondja, hogy az ember egyedül a teremtett világból eleget megtudhat Isten létezéséről és természetéről ahhoz, ami alapján teljes joggal kárhoztatható az ítélet napján.
Vitathatatlan, hogy a természet világa sokat elárul Isten létezéséről. A modern tudomány is feltárt olyan részleteket a teremtés csodáiból, amelyeket elődeink 300 éve – még kevésbé 3000 éve – elgondolni sem tudtak volna. Csakhogy ironikus helyzettel találkozunk itt is: minél bonyolultabbnak látja a tudomány az életet, annál kevésbé valószínű, hogy a tudomány más magyarázatot ad az élet eredetére, mint a véletlen és az esetlegesség gondolatát. Vegyünk például egy iPhone-t, amiről látszik, hogy megtervezték, a terv szerint működik, kívül-belül mutatkozik rajta a tervezettség és csak azért működik, mert megtervezték, természetes tehát, hogy megtervezték. Viszont az ember esetében, akin látszik a tervezettség, a terv szerint működik, kívül-belül mutatkozik rajta a tervezettség és csak azért létezik, mert meg lett tervezve, azt állítják, hogy csupán véletlen folytán jött létre. Szomorú, hogy sokakra hatott a megtévesztés, és elhiszik ezt az állítást!
Hogyan tükrözik Jób 12:7-10 versei ugyanazt a gondolatot, amivel Róm 1:18-20 szakaszában is találkozunk?
Itt szintén azt halljuk, hogy Isten létezése megmutatkozik a teremtett világban. Persze a bűnbe süllyedt világban a természet nem teljesen tükrözi Isten jellemét, de mindenképpen bemutatja teremtő hatalmát, mint ahogy jóságának bizonyos vetületeit is.
Melyek azok a dolgok a természetben, amelyek különösen sokat mondanak neked Isten hatalmáról és jóságáról? Hogyan tanulhatunk meg erőt és bátorságot meríteni ezekből?
Letöltés |