7További tanulmányozásra:

1959-ben két gengszter tört be egy kansasi család otthonába, megölte a szülőket és két tinédzserkorú gyermeküket. Ezek után, mielőtt még megtalálták volna a gyilkosokat a meggyilkolt apa fivére a következő levelet írta a helyi lapba: „Rengeteg harag van ebben a közösségben. Nemegyszer hallottam magam is, hogy ha egyszer elkapják ezt az embert, a legközelebbi fára kellene felhúzni. Ne engedjünk az érzelmeinknek! A gaztett megtörtént, de egy másik élet elvétele ezen már mit sem változtat. Inkább bocsássunk meg, ahogy Isten is megbocsát nekünk! Nem helyes gyűlöletet táplálni a szívünkben. A bűnözőnek, aki ezt tette, bizonyára nem lesz könnyű együtt élni önmagával. Csak akkor nyerhet békét a lelkében, ha Istenhez fordul bűnbocsánatért. Ne állítsunk akadályokat ennek az útjába, hanem imádkozzunk, hátha ő is megtalálja a lelki békéjét” (Truman Capote: In Cold Blood. New York, 2013, Modern Library, 124. o.). Félretéve a halálbüntetéssel kapcsolatban felvetődő egyéb kérdéseket, a levélben annak a kegyelemnek a nem mindennapi kifejezését találjuk, amelyet Krisztus ajánl fel mindannyiunknak. Pétert még megbocsáthatatlan bűne után sem tagadta meg Krisztus, hanem megbocsátott neki, és megbízta a lelkek megmentésének munkájával. „Péter éppen most jelentette ki, hogy nem is ismeri Jézust, de most keserű fájdalommal rájött, hogy Ura milyen jól ismerte őt, és hogy szívében milyen pontosan elolvasta azokat a hamisságokat, amelyekről jószerével ő maga sem tudott, mert ismeretlenek maradtak számára” (Ellen G. White: Jézus élete. Budapest, 1990, Advent Kiadó, 616. o.). Jézus tudta, mi lakik Péterben, még mielőtt Péter rájött volna; ahogy azt is tudta, mit fog tenni a tanítványa, mielőtt Péter tudta volna. Kegyelme és szeretete mégis töretlen maradt, annak ellenére, hogy önmagán kívül Péter senkit sem hibáztathatott cselekedeteiért. Amikor olyanokkal van dolgunk, akik hasonló hibákat követnek el, igen fontos, hogy kegyelmet gyakoroljunk, ahogy magunk is szeretnénk az ő helyükben kegyelmet kapni.

Beszélgessünk róla!

1. „Minden megtérési történet – írja C. S. Lewis – egy-egy áldott kudarc története”. Mit jelent ez? Miként tapasztaltuk az életben a „veszteséget”? Mit vesztettünk és mit nyertünk?

2. A Gecsemáné-kertben Jézus azt kérte, hogy múljék el tőle az a bizonyos pohár, de csak akkor, „ha lehetséges”. Mi mást jelenthetne ez, minthogy az emberiség megmentéséhez Jézusnak fel kellett adnia az életét? Miért? Miért volt feltétlenül szükséges Jézusnak, a bűnöket magára vevő Megváltónak a halála? A nagy küzdelem ismeretében miért nem lehetett más útja Istennek a bűn problémája megoldására?


Mai tanulmány lejátszása hanganyagként

Letöltés
2016. 2. negyedév

Máté evangéliuma

Feliratkozás

Ha szeretnéd a Bibliatanulmányokkal kapcsolatos beszélgetéseket heti rendszerességgel videó e-mail formájában megkapni, akkor iratkozz fel az alábbi űrlap segítségével!

Név:
E-mail cím: