AZ ÚR IMÁDSÁGA – 2. RÉSZ

„Mindennapi kenyerünket add meg nekünk naponként” (Lk 11:3, RÚF). A mondat hangsúlyos eleme az „add” szó. Akár egy milliomos, akár egy árva szájából hangzik el a folyamatos szükséglet kérése, az ima mindenképpen azt fejezi ki, hogy az ember Istentől függ és bízik benne. Mindnyájan Istentől függünk, és a felszólító módban fogalmazott kérés arra késztet, hogy elismerjük: Isten a forrása mindennek, amink csak van. Ő a Teremtő. Benne élünk, mozgunk és létezünk. „Ő alkotott minket és nem magunk” (Zsolt 100:3).

Isten az Atyánk, aki mindent megad, amire szükségünk van. Ennek az ígéretnek a fényében milyen bizonyosságot találunk Lk 11:9-13 verseiben?

„És bocsásd meg nékünk a mi bűneinket” (Lk 11:4). A megbocsátás az evangélium lényege. Isten bocsánata nélkül nincs üdvösség. „És titeket, kik holtak valátok a bűnökben… megelevenített együtt Ő vele, megbocsátván minden bűnötöket” (Kol 2:13). Aki csak tapasztalta Isten megbocsátását, nyújtsa ki a kezét és ölelje meg azt, aki megbántotta vagy sebeket okozott neki! Az imának ez a sora: „mert mi is megbocsátunk mindeneknek” (Lk 11:4), nem azt jelenti, hogy Isten megbocsátása a mi megbocsátásunktól függ. Inkább arra utal, hogy mivel mennyei Atyánk megbocsátott nekünk, tanítványként mindig Isten jóságának és kegyelmének egyre bővülő körében élhetünk, ezért ki kell terjesztenünk szeretetét és bocsánatát azokra is, akik bennünket megbántottak.

„…ne vígy minket kisértetbe; de szabadíts meg minket a gonosztól” (Lk 11:4). Két tényt kell itt leszögezni. Először is, a kísértés még nem bűn. A kísértésnek fordított görög szó a peirasmos. Az -asmos-szal végződő görög főnevek általában valamilyen folyamatot jelölnek, nem pedig a végeredményt. A Szentírás nem úgy tekint a kísértésre, mint valaminek a végeredményére, hanem mint módszerre vagy folyamatra, ami azért történik, hogy konkrét eredménye legyen. Bár a kísértés még nem bűn, az annak való behódolás viszont már igen. Másodszor, a kísértés nem Istentől jön (Jak 1:13). Időnként megengedi, hogy kísértés érjen bennünket, de Ő maga sohasem kísért abban az értelemben, hogy bűnre próbálna csábítani. Az imával tehát elismerjük, hogy Isten az erő egyetlen és biztos forrása, ami által ellenállhatunk a gonosznak.

Tekintsük át Lk 11:1-4 verseit! Gondoljuk át ezt a szakaszt minden lehetséges szempontból! E különböző területeken miként lehetnének az ima által még gazdagabbak és mélyebbek a tapasztalataink?


Mai tanulmány lejátszása hanganyagként

Letöltés
2015. 2. negyedév

Lukács evangéliuma

Feliratkozás

Ha szeretnéd a Bibliatanulmányokkal kapcsolatos beszélgetéseket heti rendszerességgel videó e-mail formájában megkapni, akkor iratkozz fel az alábbi űrlap segítségével!

Név:
E-mail cím: