A KERESZT ÉS A TEREMTÉS

Olvassuk el Jn 1:1-13 verseit! Hogyan kapcsolja össze János a keresztet a Teremtéssel? Miért elválaszthatatlan e kettő egymástól?

A Biblia több helyen is világosan összeköti az Úr teremtői voltát azzal, hogy Ő a Megváltó. Ez pedig további bizonyítékokkal szolgál arra nézve, hogy az evolúciót nem lehet összeegyeztetni a Bibliával, főként nem a keresztről szóló tanítással. Mi lenne különben? Az, hogy az Úrnak a természetes szelekció kegyetlen és fájdalmasan gyilkos ciklusai során kialakult, evolválódott majomként kellett volna testet öltenie, hogy eltörölje az „utolsó ellenség”-et, a halált (1Kor 15:26)? Mégis, hogyan lehetne a halál az utolsó „ellenség”, ha Isten éppen ezt választotta volna eszközül az emberek megteremtéséhez – legalábbis az evolúciós elképzelés szerint? Az Úr bizonyára igen sok homo erectus (felegyenesedett ember), heidelbergi és neandervölgyi ember halála után ért volna el oda, hogy végre kapjon egyet a saját képére (homo sapiens). Mi mást jelentene ez, mint hogy Jézus eljött megmenteni az emberiséget éppen attól a folyamattól, amit Teremtőként felhasznált az ember létrehozására? Ha ez nevetségesnek hangzik, az csak azért van, mert valóban nevetséges is.

Miként világít rá Róm 5:12 arra, hogy az egész megváltási terv szempontjából elengedhetetlen szó szerint venni Mózes első könyve teremtéstörténetét?

Hogyan magyarázza a bűneset egyértelműen bibliai történetét az, aki az evolúció elméletét ötvözni próbálja a Bibliával? Vajon Isten az erőszak, az önzés folyamatát használhatta volna fel, amelyben a gyengét legyűri az erős, hogy így teremtse meg az erkölcsileg feddhetetlen és önzetlen lényt, aki majd azután a kegyetlenség, az önzés állapotába „esik” vissza – amelyben a gyengét legyűri az erős? Ebből az állapotából kellene megmenteni, különben végzetes büntetést kapna?

Ez a nézet megint csak kizárható, lévén teljes képtelenség. A keresztnek csak akkor lehet értelme, csak akkor van szüksége Megváltóra a bűnbe esett emberiségnek, ha az ember valahonnan „leesett”. Az esés a magasból való lejjebb érkezést, hanyatlást sejtet – azt, hogy valami a jóból rosszabb helyzetbe került. Mózes első könyvének szó szerinti értelmezésével ez teljesen érthető, az evolúcióval azonban egyáltalán nem. Valójában az evolúció a bűneset és a kereszt megcsúfolását jelenti.


Mai tanulmány lejátszása hanganyagként

Letöltés
Feliratkozás

Ha szeretnéd a Bibliatanulmányokkal kapcsolatos beszélgetéseket heti rendszerességgel videó e-mail formájában megkapni, akkor iratkozz fel az alábbi űrlap segítségével!

Név:
E-mail cím: