Milyen példával szemlélteti Pál Róm 7:1-6 verseiben az olvasók törvényhez való viszonyát, és mire akar ezzel rámutatni?
Egy kissé bonyolult Pál példája Róm 7:1-6 verseiben, de az igeszakasz figyelmes elemzése segít nyomon követni érvelését.
A levél egészének összefüggésében Pál a Sínai-hegynél felállított istentiszteleti renddel foglalkozik. Amikor a törvény kifejezést használja, gyakran erre gondol. A zsidóknak nehezükre esett megérteni, hogy ez az egykor Istentől kapott rend a Messiás eljövetelével megszűnik. Pálnak azzal a problémával kellett szembenéznie, hogy a zsidó hívők még nem voltak hajlandók feladni azt, ami addigi életükben olyan fontos szerepet játszott.
Lényegében Pál a következő példát mondja: egy asszony férjnél van, a törvény a férjéhez köti, amíg a férje él; addig nem élhet együtt más férfival. Férje halála után azonban felszabadul a törvény alól, ami eddig társához kötötte (3. vers).
Hogyan alkalmazza Pál a házasság törvényének példáját a judaizmus rendszerére? Róm 7:4-5
Ahogy az asszony felszabadul a törvény alól férje halálakor, úgy a testben való régi élet halála Jézus Krisztus által felszabadítja a zsidókat a törvény alól, amit egészen addig meg kellett tartaniuk, amíg előképeit a Messiás be nem töltötte. A zsidók így már minden kötöttség nélkül „újraházasodhattak". Szabadon vőlegényüknek választhatták a feltámadt Messiást, hogy gyümölcsöt teremjenek Istennek. E szemléltetéssel Pál ismét csak arról akarta meggyőzni a zsidókat, hogy bátran elszakadhatnak a régi rendszertől.
Figyelembe véve, amit Pál és a Biblia egésze a Tízparancsolatnak való engedelmességről ír, értelmetlen lenne azt állítani, hogy ezzel az apostol a Tízparancsolat hatályon kívül kerülését tanítaná a zsidó hívőknek. Különben is, akik e szavakra hivatkozva érvelnek az erkölcsi törvény érvénytelensége mellett, nem az egész Tízparancsolat, hanem csak a hetedik nap, a szombat eltörlését hangoztatják. Aki e szakaszt úgy értelmezi, mint ami a szombat érvénytelenítését, illetve annak a vasárnappal való felváltását tanítja, olyan jelentést tulajdonít neki, ami Pál szándékával nem egyezett.
Ehhez a tanulmányhoz nem található hanganyag!