Szolgálat és tanítványság

Mit tanulhatunk Mt 8:14-15; Mk 1:29-31; Lk 4:38-39 versei alapján a tanítványságról? Más szóval, ha eltekintünk az adott körülményektől, milyen általános érvényű elveket találunk itt?

Mindhárom beszámoló leírja, hogy Péter anyósa lázas volt, de egyedül Lukács jegyzi meg, hogy az asszonyt magas láz gyötörte. Egyesek szerint Lukács azért írta ezt is le, mert ő orvos volt. Ezt a kifejezést a görög nyelvben a láz egy bizonyos fajtájára használták.

Ha megfigyeljük, mindegyik beszámolóban hangsúlyt kap, hogy a tanítványok szóltak Jézusnak az asszony betegségéről, és ők kérték segítségét. Természetesen feltételezhetjük, hogy Jézus mindent tudott a bajról, mégis megvárta, míg szólnak neki, kérik a gyógyítást. Mi a tanulság ebből az esetből a tanítványok szerepére vonatkozóan? Valóban erre is kiterjed a tanítványság, vagy ez csupán egyszerű udvariasság volt?

Gyógyulása után Péter anyósa nem húzódozott a szolgálattól. Éppen ellenkezőleg, amint jobban lett, figyelme azonnal a házukban levő fáradt és éhes, érte aggódó vendégekre irányult. Mondhatta volna, hogy a betegség okozta kimerültség és fáradtság levertté tette, ő mégis azonnal munkához látott, kiszolgálta vendégeit. Az itt használt görög kifejezés olyan szavakkal rokon, amelyek a „szolga", „szolgáló" vagy „diakónus" jelentést hordozzák. Jézus tettének hatására azonnal munkához látott, amint jobban lett.

Mit tett értünk Krisztus? Mitől mentett meg? Mit vált ez ki belőlünk? Milyen szempontból tekinthető keresztény életünk Jézus tetteire adott válasznak?


Ehhez a tanulmányhoz nem található hanganyag!
2008. 1. negyedév

Tanítványok

Feliratkozás

Ha szeretnéd a Bibliatanulmányokkal kapcsolatos beszélgetéseket heti rendszerességgel videó e-mail formájában megkapni, akkor iratkozz fel az alábbi űrlap segítségével!

Név:
E-mail cím: