AZ ÚR SZEMEI

Egy oxfordi professzor azzal a teóriával állt elő, hogy sem mi, sem a világ, sem semmi, ami körülvesz bennünket nem valóságos, mert egy szuper komputerekkel rendelkező földönkívüli faj digitális kreációi vagyunk.

Különös elképzelés, ami felvet egy lényeges kérdést: Mi a valóság?

Alapvetően két válasz lehetséges, amelyek közül azonban csak az egyik észszerű. Az első, hogy az univerzum – és mindaz, ami benne van, beleértve minket is – csak van. Nem teremtette, nem formálta meg semmi. Egyszerűen létezik, ez a puszta tény. Nincs Isten, nincsenek istenek, nem létezik semmi természetfeletti. A valóság tisztán anyagi, természetes. Ahogy valaki kétezerötszáz éve mondta (nem új gondolat): „csak atomok és tér”. A másik nézet, hogy egy (vagy több) isteni lény teremtette meg a világmindenséget. Ez valóban logikusabbnak, racionálisabbnak, értelmesebb gondolatnak tűnik annál, hogy az univerzum egyszerűen van, létezésének bármiféle magyarázata nélkül. Ennek az álláspontnak része a természet világa, az „atomok és tér” világa, de nem korlátozódik csupán arra. Jóval szélesebb, mélyebb és sokkal többrétű valóságra mutat, mint az ateista-materialista nézet, amit ma oly gyakran hallani.

Mit találunk a következő igékben a mai tanulmányban felvetett kérdésekkel kapcsolatban? Lásd Zsolt 53:2; Péld 15:3; Ézs 45:21; Lk 1:26-35; Jn 3:16!

A keresztény oktatásban nemcsak Isten létének, hanem annak is központi a szerepe, hogy milyen Ő valójában: személyes Isten, aki szeret bennünket és kapcsolatot tart velünk. A csodák Istene Ő, aki felhasználja ugyan a természeti törvényeket, de azok nem korlátozzák tetteit, amikor úgy akarja, átlépheti azokat (mint szűz Mária esetében, Jézus fogantatásakor). Ennek a nézetnek a tanítása különösen szükséges a mi korunkban, mert a tudományos világ nagy része nyíltan, szabadkozás nélkül (de helytelenül) tanítja az ateista és naturalista világnézetet, állítva, hogy a tudomány ezt támasztja alá.

Gondoljunk bele, hogy mennyire korlátozott és szűk az ateista világkép a Biblia világképével szemben, amely magában foglalja – amint az előbbiekben is megállapítottuk – a természet világát, de nem korlátozódik pusztán arra! Végeredményben miért sokkal logikusabb és értelmesebb a Biblia világképe, a teisztikus világnézet, mint az ateista elgondolás?


Mai tanulmány lejátszása hanganyagként

Letöltés
Feliratkozás

Ha szeretnéd a Bibliatanulmányokkal kapcsolatos beszélgetéseket heti rendszerességgel videó e-mail formájában megkapni, akkor iratkozz fel az alábbi űrlap segítségével!

Név:
E-mail cím: