Hogyan jellemeznénk a Bibliának az emberi testről alkotott képét a következő igeszakaszok alapján? 1Móz 2:7; Zsolt 63:2; 84:3; 1Kor 6:19-20; 1Thessz 5:23
Néhány vallás követői a dualizmusban hisznek. E filozófia szerint az emberi test gondot jelent a lélek élete számára. Azaz a testet megbélyegzik, mint ami rossz, míg a „lelket” jónak tartják. A Szentírásban azonban az emberi test – annak nemi jellegével együtt – összetartozó egész. Az élet „test” és „lélek” (lásd 1Móz 2:7). A zsoltáros egész lényével dicsőíti Istent (Zsolt 63:2; 84:3). A teljes embert meg kell szentelni, el kell különíteni arra a szent célra, amit Isten rendelt el.
Az Énekek éneke szemlélete pozitív az emberi test vonatkozásában, beleértve a szexuális kapcsolatokat is. Hogyan tükröződik a következő versekből ez a megközelítés? Én 1:2, 13; 2:6; 5:10-16; 7:1-9
Csodálattal szól az emberi testről ez a szent irat. Nem szégyenteljes dolog a házasságban a szerelem fizikai megnyilvánulása. A könyv nyíltan bemutatja az érzelmek teljes palettáját.
Egyes kultúrákban kimondottan tabunak tartják a nemiséggel kapcsolatos kérdéseket. A házaspárok számára így sokszor nehéz lehet az egészséges kommunikáció az intim kérdésekről. A gyerekeket is megfosztják annak lehetőségétől, hogy a keresztény otthonban tanuljanak a szexualitásról, ahol az istenfélő értékeket helyénvaló információkkal tudják összekapcsolni. A Biblia nyíltan foglalkozik a szexualitással, ami arra bátorítja az embereket, hogy kényelmesebben közelítsenek a témához, így az életnek ezt a fontos szegmensét is megfelelő tisztelettel és méltósággal kezeljék, a Teremtőtől kapott nagy ajándékhoz illően.
Hogyan védhetjük meg magunkat azokkal a kulturális és erkölcsi erőkkel szemben, amelyek vagy az állati ösztönök szintjére degradálják, vagy olyan szégyenteljes dologként kezelik a szexualitást, amiről sosem szabad beszélni? Hogyan mutat rá a Biblia arra, hogy mindkét szélsőség helytelen?
Letöltés |