A VÖRÖS FENEVADON ÜLŐ PARÁZNA

Olvassuk el Jel 17:3 versét! Megmutatta Jánosnak a sok vízen ülő parázna nő feletti ítéletet a hét angyal egyike, akiknél az utolsó hét csapással teli hét pohár van. A látomásban a fenevadon ülve jelenik meg a nő. Miért találó jelző Babilon támogatóira a víz és a fenevad?

János látomásban a pusztába ragadtatik, ahol egy vörös fenevadon ülő nőt lát. A parázna nő egy vallási csoportot jelképez, a fenevad pedig politikai hatalmat. A világi hatalmon ülő vallás képe két külön tényezőre mutat, másra, mint ami a múltban volt, amikor a vallás és a politika összefonódott. A prófécia rámutat, hogy e két erő a vég idején összefog. A nő a fenevadon ül, ami dominanciát jelez: a végidő vallási rendszere fogja uralni a szekuláris és politikai erőket.

A parázna nő mely jellemzői mutatnak A jelenések könyve 12-13. fejezeteinek sárkányára, valamint a tengerből és a földből feljövő fenevadra?

A parázna nő feltűnő, bíbor és skarlátvörös ruhában, arany, drágakő és gyöngy ékszerekkel jelenik meg, ahogyan az ókorban a prostituáltak igyekeztek még csábítóbbak lenni (Jer 4:30). A skarlát a vér színe, ami jól érzékelteti ennek a vallási rendszernek az elnyomó jellegét.

A ruhája az ószövetségi főpap öltözetének a hamisítványa, amiben volt bíbor, skarlátvörös és arany szín is (2Móz 28:5-6). A káromló felirat a homlokán a papi süveg „Szentség az Úrnak” (2Móz 28:36-38) szavai helyett jelenik meg. A kezében levő pohár a szentély edényeire emlékeztet, amelyekből Babilon királya, Belsazár és a vendégei itták a bort (Dán 5:2-4). A parázna kezében a pohár az igazság látszatával leplezi a bort, Sátán végidei vallási rendszerének a hamisságait, amellyel elcsábítja a világot Isten oldaláról.

A parázna Babilonról még azt olvassuk, hogy megrészegedett Jézus szentjei­nek és mártírjainak vérétől, akik a Krisztusról szóló bizonyságtételük miatt haltak meg. A vérszomj a végidei Babilont a pápaság vezetése alatt álló, középkori hitehagyó kereszténységhez kapcsolja, amely felelős az evangéliumhoz hűséges keresztények millióinak a haláláért.

A parázna Babilon jellemzésében a thiatirai gyülekezetnek szóló üzenetből (lásd Jel 2:20-23) Jézabel képe tükröződik. Milyen fényt vet a két nő közötti párhuzam a végidei Babilon jellemére?


Ehhez a tanulmányhoz nem található hanganyag!
Feliratkozás

Ha szeretnéd a Bibliatanulmányokkal kapcsolatos beszélgetéseket heti rendszerességgel videó e-mail formájában megkapni, akkor iratkozz fel az alábbi űrlap segítségével!

Név:
E-mail cím: