MELLETTE VAGY ELLENE

Mindamellett, amit a kereszt számunkra jelent, a történelem nagy választóvonalának is bizonyul – a hit és a hitetlenség, az árulás és az elfogadás, az örök élet és az örök halál között. A keresztet illetően egyetlen ember sem maradhat semleges. Végül mindnyájan vagy az egyik, vagy a másik oldalon foglalunk helyet.

„Aki nincs velem, ellenem van, és aki nem gyűjt velem, tékozol” (Mt 12:30, ÚRK). Kemény szavak ezek, és némileg érzékenyen érintenek bennünket, de Jézus csak a valóságot festi le, bemutatva, ami a Krisztus és Sátán közötti nagy küzdelem részeseiként ránk vár. Vagy vele vagyunk, vagy az ellenséggel. Igen, ennyire éles az ellentét.

Hogyan viszonyultak a következő személyek Jézushoz? Milyen tanulságokat vonhatunk le példájukból, ami segíthet az Istennel való kapcsolatunk építésében és a kereszthez való viszonyulásban?

A Szanhedrin (Lk 22:53). Milyen hibákat követtek el ezek az emberek? Vajon miért? Hogyan kerülhetjük el, hogy bennünk is eltorzuljon a Jézusról alkotott kép?

Pilátus (Lk 23:1-7, 13-25). Mi indította Pilátust arra, hogy kijelentse: „nem találok benne semmi bűnt” (Jn 19:4), amikor pedig kimondta rá a kereszt általi halál ítéletét? Mit tanulhatunk a hibájából, abból, hogy képtelen volt azt tenni, amit helyesnek hitt?

Heródes (Lk 23:6-12). Mi volt a nagy bűne? Milyen tanulságot szűrhetünk le belőle?

A két lator (Lk 23:39-43). A két bűnöző ugyanarra a keresztre tekintett, de eltérő módon reagáltak. Hogyan mutatja be ez a jelenet az üdvösség vagylagosságát, konkrétabban azt, hogy a nagy küzdelemben vagy az egyik, vagy a másik oldalon állunk?


Mai tanulmány lejátszása hanganyagként

Letöltés
2015. 2. negyedév

Lukács evangéliuma

Feliratkozás

Ha szeretnéd a Bibliatanulmányokkal kapcsolatos beszélgetéseket heti rendszerességgel videó e-mail formájában megkapni, akkor iratkozz fel az alábbi űrlap segítségével!

Név:
E-mail cím: