TOVÁBBI TANULMÁNYOZÁSRA:

Amint már a korábbiakban is megállapítottuk, a teremtési napokat semmilyen értelmes indokkal nem tarthatjuk a mi napjainktól különbözőknek. Egyesek olyan igékre hivatkoznak, mint Zsolt 90:4 és 2Pt 3:8, amikor amellett érvelnek, hogy a teremtési napok mindegyike valójában ezer évet jelentene. Erre a következtetésre azonban nem utal a szöveg, mint ahogy nem magyarázza azt a kérdést sem, amit azok vetettek fel, akik szerint e napok évmilliárdokat jelentenek. Továbbá, ha a Mózes első könyvében szereplő napok hosszú korszakokat jelentenének, akkor a kövületekben számíthatnánk az egymásutániság olyan jeleire, amelyek összhangot mutatnának a teremtés hat „napja” során megteremtett élő szervezetek sorrendjével. Tehát a harmadik „napon” teremtett növények maradványai jelennének meg elsőként a kövületekben, azután következnének az első vízi- és szárnyas állatok maradványai, végül találhatnánk az első szárazföldi állatok kövületeit. Csakhogy a kövületek nem illenek ebbe a sorrendbe. Víziállatok megelőznek növényeket, szárazföldi állatok pedig szárnyasokat. Az első gyümölcsfák és más virágzó növények kövületei pedig csak az előbbiekben említett csoportok után találhatók. A hasonlóság egyetlen pontja, hogy mindkét esetben az ember jelenik meg utoljára.

„A teremtés minden egymást követő napjáról a szent feljegyzés kijelenti, hogy az estéből és reggelből állt, akárcsak minden utánuk következő nap” (Ellen G. White: Pátriárkák és próféták. Budapest, 1993, Advent Kiadó. 82. o.).

„Ám közvetlenül a negyedik parancsolat szombatjának alapjára sújt az a hitetlen feltételezés, miszerint az első hét eseményeinek lezajlásához hét hatalmas, meghatározatlan hosszúságú időszakra lett volna szükség. Ez bizonytalanná és homályossá teszi azt, amit Isten egészen nyilvánvalóan kijelentett. Itt a hitetlenség legrosszabb fajtájával van dolgunk, mivel közülük sokan állítják, hogy elfogadják a teremtési leírást, miközben ez burkolt hitetlenség” (Ellen G. White: Spiritual Gifts. 3. köt. 91. o.).

BESZÉLGESSÜNK RÓLA:

1) Két dolog még azok számára is nyilvánvaló, akik nem fogadják el szó szerint Mózes első könyvét. Nevezetesen, hogy a teremtésben semmi nem történt találomra és a fajoknak nem volt egy közös őse. Most pedig jön a darwinista evolúció, ami – számos változatával együtt – két dolgot tanít: a véletlenszerűséget és minden faj egy közös őstől való eredetét. Hogyan lehetne tehát Mózes első könyvét magyarázni egy olyan elmélettel, ami alapjában mond ellent Mózes első könyve alapjainak?


Mai tanulmány lejátszása hanganyagként

Letöltés
2013. 1. negyedév

Kezdetek

Feliratkozás

Ha szeretnéd a Bibliatanulmányokkal kapcsolatos beszélgetéseket heti rendszerességgel videó e-mail formájában megkapni, akkor iratkozz fel az alábbi űrlap segítségével!

Név:
E-mail cím: